Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.10.2012, Jan Vítek, recenze
Po roce společnost AMD přichází s novou generací desktopových procesorů, které se opět budou prodávat od označením FX Series a namísto modulů Bulldozer nabídnou už nové Piledriver. Od nich můžeme očekávat vyšší výkon a možná i nižší spotřebu, takže hurá na ně.
Naith_cz (79) | 28.12.201221:22
Vím, že můj názor, se obecně nebude líbit, ale vývoj v oblasti CPU se mi naprosto nelíbí. Zajímalo by mě, jak by šlo osekat hydru jménem Intel.

Pamatuji doby, kdy dostupné CPU byly nejnižší řady Celeronů ­(300 ­- 450 MHz­) a nebo AMD K6. Situace se radikálně změnila po příchodu K7.

Tím že AMD vyklízí pozice se znovu do této doby pomalu, ale jistě vracíme. Budiž PC a NTB jsou už asi ztraceny, ale k podobnému vývoji se schyluje i v oblasti mobilních a ultramobilních čipů. Na technologii výroby čipů Intelu totiž ostatní výrobci nemají a tak asi budeme svědky vytlačení ARM Atomy. A to je bohužel hodně špatná zpráva.
Odpovědět0  1
Zlomyslny | 29.12.201213:38
Špatné zprávy??? ARM má do budoucna jeden silný pilíř ­- IBM, ke kterému by mohlo AMD se svými snahami přilnout ­(IBM by opravdu mohlo pokukovat po IGPGPU Ati, AMD chce vývoj svých ARMů směřovat právě pro úzkou spolupráci s jádry Ati­) ­- nutno dodat, že jestli někdo ví, co je masivní implementace multithreadu ­(know­-how­), jsou to právě tyto dvě firmy ­- toliko k tématu, jak osekat hydru jménem Intel ­- nechme se překvapit, bude to ­"gulervoucí­"...
Odpovědět0  0
Zlomyslny | 29.12.201213:53
Jen ke žhavému tématu posledních pár měsíců dodám...
Zde nemluvím o využití zmíněného řešení jen na poli HPC, ale koukněte například do aktuální generace konzolí ­(byť na jejich architekturu mnozí nadávají­). IBM a AMD jsou dobří přátelé a stále sdílejí mnohé ze svých kořenů ­- držme palce!
Odpovědět0  0
dave_007 | 29.10.201213:32
Cela rada testu ukazuje, ze AMD FX Vishera neni vubec spatny, viz http:­/­/www.phoronix.com­/scan.php?page=article&item=amd_fx8350_visherabdver2&num=10:

"For many of the Linux computational benchmarks carried out in this article, the AMD FX­-8350 proved to be competitive with the Intel Core i7 3770K ­"Ivy Bridge­" processor. Seeing the FX­-8350 compete with the i7­-3770K at stock speeds in so many benchmarks was rather a surprise since the Windows­-focused AMD marketing crew was more expecting this new high­-end processor to be head­-to­-head competition for the Intel Core i7 3570K on Microsoft­'s operating system.­"

"... We can hopefully see improvements here later on through compiler optimizations and other software enhancements. As shown in my earlier AMD Piledriver compiler tuning tests from the A10­-5800K Trinity, with the current GCC release there isn­'t much improvement out of the ­"bdver2­" optimizations for this processor that should expose the CPU­'s BMI, TBM, F16C, and FMA3 capabilities over the original AMD Bulldozer processors. I hope that we will see further compiler improvements out of AMD to close some of these performance gaps.­"

Takze se vi, ze vykon systemu je, v pripade AMD FX, znacne zavisly na uzitem kompilatoru a provedenych optimalizacich, viz http:­/­/www.phoronix.com­/scan.php?page=article&item=amd_bulldozer_compilers&num=6:

"AMD­'s Open64 compiler tends to noticeably increase the performance overall for many applications­/benchmarks running on their FX­-8150 Bulldozer, but it was not the clear winner. Depending upon the workload, GCC and LLVM­/Clang can still deliver a competitive advantage. Next up is a look at these compilers with various compiler­-tuning options for the first­-generation AMD Bulldozer processors."
Odpovědět2  0
jarod72pm (21) | 27.10.201211:12
Mno nakonec jsem rád že zůstávám u Phenomu II , ten výkon je blíž k i5core 2500k než tenhle nový krasavec.
AMD dávno opustilo herní výkoné CPU a spíše se zaměřuje na universální CPU kde tyhle kousky plně zapadají ale ten výkon .... je hodně diskutabilní.Mluvit o novém králi desktopu od AMD je tak hodně přitažené za vlasy a myslet si to mohou pouze jedinci pracující s PC v zaměstnání ,domů bych to určitě nechtěl.Je škoda že tu je několik ignorantů kteří za podobné příspěvky dávají mínuska jak na běžícím pásu ,ale realita je na půl cesty.Procesor je to nový má své dobré vlastnosti ale král určitě NE ! ­(a ta zastaralá platforma má stále co nabídnout což je k zamyšlení)
Odpovědět2  3
SatanS (211) | 25.10.20129:49
polovina diskuze zasrana kvuli nejakemu dementovi... tak se mu to podarilo :­-(
Odpovědět1  2
Karel Polívka (1098) | 25.10.201210:07
Výjimečně přemýšlím o BANu IP adresy, z které tento jedinec coby nepřihlášený své příspěvky píše, pro komentáře k článkům na SHW, protože to, co předvádí svými nesmyslnými příspěvky pod články o procesorech, odpovídající diskuze po informační stránce znehodnocuje.

Zajímala by mě nějaká zpětná vazba ostatních ­- pokud jste pro udělení BANu IP adresy uživatele Petr04, klikněte pls u tohoto komentáře na dobrou kvalitu příspěvku coby souhlas. V opačném případě na nízkou kvalitu příspěvku coby nesouhlas.
Odpovědět10  2
pzdm | 24.10.201221:26
Jako osobně považuji 8350 za povedenou a to protože:

1­) jsem závislý na multithread aplikacích a tam si vede docela dobře­/cena
2­) přiznávám, nemám rád Intel ­(ale mmám i7 na notebooku­)
3­) Mám OC Thuban 1100 na AM3+ s taktem 3,9 a pro mne je výkon pod hranici 7 v CB­/Cinemě4D slušný ­(i když jen nárůst o cca 0,2 bodu proti OC Thubanu­)
4­) s OC na cca 4,5 očekávám výkon okolo 7,3­-5 což není špatné při nižší spotřebě

Co je problém je výkon per jádro napříkald pro deformátory v editoru, ale s OC ani to není až tak problém protože se zvedne i výkon na jádro.

Takže jo, vcelku pokrok v rámci zákona, těším se na Opterony.
Odpovědět4  1
Talklive | 24.10.201221:39
Aj v multitheard ­/okrem syntetickych testov­/ v aplikaciach je lepsia volba i5 ktora je vykonnejsia pri svojich 4 jadrach a je to lepsia volba aj na pomer cena­/vykon. Dovod je jednoduchy, ani tych 8 polojadierok od AMD nestiha na 4 prave jadra Intelu.

Tvoj prispevok je presne prispevok niekoho kto nema rad Intel co si aj sam priznal a slepo obhajuje ze AMD je lepsi a realita je ina.

To uz nie je objektivita ale komplex:DD

AMD je technologicky uz tak pozadu ze nedokaze ponuknut realnu alternativu k Intelu.

Skus si kupit Intel, otestovat, zhodnotit a potom hned a lahko pochopis o com pisem. Ak si kupis i5 3750K tak tu investiciu nikdy neolutujes, tomu mozes verit.
Odpovědět2  4
pzdm | 24.10.201222:24
AD 1­)

jsem členem vývojové společnosti MAXON, vlastnící Cinebench a hlavně CINEMA 4D

AD2­) Rendering v CINEMA 4D­/Cinebnech je jednoznačně na straně 8350, tady není co řešit ­(i5 má CB score 7????­), problém je viz výše v editoru, kde ale je stejný výsledek v Thubanu, tedy pro mne není rozdíl.

AD3­) unbias renderery ­(Luxrender­/Arion alias Fry­) se jeví jako výborná volba pro 8350 ­(při ceně procesoru­), zrovna mám na stole test cca 3 unbias rendererů. Ani tady se i5 nechytá. Jmenovitě IRay, Indigo, Thea.

Nezajímají mne hry. Naposledy jsem něco hrál před 3 lety.

Tvrdím, že pokrok v mezích zákona to je. S OC mít na rendering proc s CB score okolo 7,3 za 4.000 je velmi dobré.

Nemám rád Intel, ale vše musí mít reálný základ. 8350 je pomalé na jedno vlákno. ALE MNE JEDNO VLÁKNO NEZAJÍMÁ A JENDOZNAČNĚ MNE ZAJÍMAJÍ JEN APLIKACE V MT ­(CINEMA4D­/UNBIAS­). A tady si cena­/výkon nevede špatně.

Na další mám i7 3610 s 8GB.
Odpovědět5  2
Zlomyslny | 29.12.201211:53
Hmm...
Zajímavý a hodnotný názor, ale před nedávnem jsem postřehl příchod 22nm Xeonů ­(např. 1230­), které mají velmi zajímavou cenu­/výkon­/spotřebu­/TDP... AMD přestává stíhat ­- tak to je!
Odpovědět0  0
Zlomyslny | 29.12.201212:47
Chápejte, já beru Váš názor, pane kolego. Vishery nejsou špatné v poměru pořizovací cena­/výkon, která je opravdu výrazná, pokud máte AMD základ ­- ale ostatní atributy spotřeba­/TDP ­(ale i ostatní featurky, kde Intel Xeon E3 má spíše blíže k Opteronu ­- mainstream i5 i7, o kterém se tu většina hádá je v našem případě jaksi ­"out­") hovoří ve prospěch druhé strany...
Tudíž důvod proč AMD nově vydalo Visheru 8300 je zřejmý...
Odpovědět0  0
Tom1122 | 25.10.20129:25
Myslíš i5 3570 asi že...Který je cca. o 10 % výkonnější a cca o 10% dražší:­) Chci vidět toho kdo pozná rozdíl.A doporučit socket 1155 který příští rok stejně jako AM3 končí je opravdu troufalé.
Odpovědět1  2
Talklive | 24.10.201219:39
Neexistuje jeden realny dovod na kupu tohto CPU ani pri nizsej uvadzacej cene 8150, AMD pochopilo, ze by za vyssiu cenu bolo uplne nepredajne. V porovnani s Intelom i5 opat len slaba kava s vysokou spotrebou, vykonom na jadro uplne chabym a nedostatujucim na hry, stale zastaralost AM3 socketu a AMD chipsetov pre tento socket, ktore uz su skutocne zastarale, o PCIE3 ani len snivat, rezerva na pretaktovavania mizerna.

AMD opat sklamalo. Ten kto si chce ale v zime v izbe prikurit aby mal teplejsie tak namiesto ohrievaca dobra volba:D
Odpovědět1  5
Jura2 (184) | 24.10.201220:27
"Neexistuje jeden realny dovod na kupu tohto CPU­".
Keď niekto toto napíše je jasné že sprepáčením trepe :­-­) ­(čiže tára blbosti­).

Dám ti minimálne jeden, úplne jednoznačný aby som ukázal nezmyselnosť a povrchnosť tvojho tvrdenia.
Že je reálny dúfam skutočne uznáš.

Ak má niekto dosku s AM3+ a v nej starší Phenom II, prípadne Athlon II. Výmenou tohto procesora za AMD FX, napr. aj 8350 si mimoriadne zvýši výkon, pri minimálnych nákladoch. S Intel CPU, to ani zázrakom, nedosiahne :­-­). Že ?

Odpovědět5  1
Talklive | 24.10.201221:18
Pises blbosti. Ten kto ma Phenom II nema jeden jediny dovod ho vymenit za 8350 ked dokonca vo vykone na jadro je Phenom lepsi a tym padom pouzitelnejsi napriklad na hry. A ten kto ma nieco starsie alebo ma tam nejaky starsi Athlon tak nemusi mat ani dosku podporujucu AM3+ a skor uvazuje nad vymenou celej zostavy a v takom pripade sa mu pri dnesnych cenach a vykonoch jednoznacne oplati Intel.

Upgradovat napr. Phenom II X4 alebo X6 za 8350 by nikto normalny neurobil. Naco by investoval 200 eur nato, aby sa posunul z blata do kaluze a dokonca pri hrach bol na tom este horsie?
Odpovědět1  5
tombomino1 | 25.10.20121:17
čeče, Vy ale píšete hlouposti. Že nemá smysl udělat upgrade 8350, pokud člověk ma PhenomII X4? Napřed si projděte nějaké grafy výsledků pro například převody videa, virtualizace, rendering a dokonce i pár her se najde, kde to mlže mít smysl. 8350 má vyšší frekvence, takže i v singlethreadu může mít paradoxně vyšší výkon. V mnoha multithreadových úlohách je mnohem rychlejší než intel i5 a dotahuje se výkonem na i7. Za dané peníze je pro určité aplikace daleko lepší volba než stejně drahý intel.
Pak tu nepište takové houposti.
Odpovědět6  2
Jura2 (184) | 25.10.20129:30
Máš klapky na očiach a si schopný tvrdiť aj to, že biela je čierna :­-­).

Napísal si zase kopu blbostí, ako aj vo vyššie uvedenom príspevku, ale nemá zmysel na teba plytvať časom a reagovať.
Źe nemá zmysel upgradovať z Phenom II X4 na FX 8350 ?
Pozri si testy, napr. spracovania videa a vráť sa do reality !

Nie každý sa na PC len hrajká :­-­).
Odpovědět3  1
Jura2 (184) | 24.10.201214:41
Slušný článok.
Vidno, že na optimallizácii FX­-ka sa pekne zapracovalo.

Stúpol výkon a niekde dokonca pri súčastne nižšej spotrebe. A to už stojí samozrejme za reč.
Pekne sa zlepšil aj v hrách. Pri dobrej cene slušný produkt.
Odpovědět2  1
dinko (5) | 24.10.201214:11
Tam je asi chyba v grafoch na x­-ovej osi by mali byť FPS...., inak chcelo by to aj min. FPS resp. krivku a porovnať prepady s i5, ale asi radšej v nejakom hratelnejšom rozlišení 2560 alebo tak. Inak objektívny test.
Odpovědět0  0
Petr04 | 24.10.201211:20
holcat: Problém má evidentně nenasytná izraelská firma Intel, využívající nesčetné kriminální praktiky proti našemu evropskému a serioznímu výrobci AMD. Nepomohly jí ani všechny levárny a podvody s vydíráním výrobců PC, za které byla po zásluze potrestána vysokou pokutou a pod.
http:­/­/aktualne.centrum.cz­/zahranici­/amerika­/clanek.phtml?id=652017

Nový AMD Vishera je v současnosti naprostou špičkou mezi procesory a v poměru cena­/výkon ho Intel už pravděpodobně nikdy nepřekoná. Je to výsledek naší kvalitní evropské práce seriozní evropské firmy AMD.

Intel procesory jsou jen reklamou nafouklou bublinou, která splaskne hned, jak si je vložíš do PC. A to už mnoho lidí pochopilo a předraženému Intelu se hromadí jeho neprodejné ležáky ve skladech, zvlášť po failu roku IvyBridge, kdy Intel sám přiznal že se nepovedl, nejde pořádně taktovat a uchladit.

A jak je vidět i Intelem placených diskutérům se nedaří najít sebemenší důvod pro obhajobu propadáků Intel a jen nadávají a lžou ...
Odpovědět2  11
Petroman (119) | 24.10.201213:26
Jak já bych chtěl být placen Intelem :D
Odpovědět3  0
Veyron (56) | 24.10.201213:33
Keby len Intelom, ale kľudne aj AMD a aj všetkými ostatnými IT spoločnosťami, nech sa do vrecák dostane čo najviac dukátov :D
Odpovědět3  0
SatanS (211) | 24.10.201213:42
:­-D
Odpovědět0  1
Petroman (119) | 24.10.201211:12
Tak jako za mne je to celkem jasné. Na zimu AMD a na léto Intel. Donedávna jsem tu měl P4 a ten když se otočil zadkem na nohy, tak bájo :D
Odpovědět0  0
nagger (60) | 24.10.201210:22
Mírný pokrok v mezích očekávání, čekáme dál na parní válec :)
Odpovědět2  0
Petr04 | 24.10.20129:41
Srovnatelný 8jádrový procesor u Intelu stojí 45 000,­- Kč, ­(Intel Xeon E5­-2687W­) tedy 10x tolik !!!

AMD se podařilo opět pokořit izraelskou firmu Intel, která své procesory prodává za nesmyslně vysoké ceny. AMD má naopak své vývojové centrum a část výroby v Evropě a je to vítězství naší vyspělé evropské technologie a serioznosti, nad chamtivým Intelem.

Odpovědět1  12
Veyron (56) | 24.10.201210:07
heh, tento koment mi pripomenul ­"známeho­" Obra a jeho na hlavu postavené názory a choré vyjadrovanie...

Oba PCčka mám AMD a i kamošom som staval zostavy na AMD, no to rozhodne nič nemení na tom, že tento koment napísal človek s určitými zdravotnými problémami :­( ­(najviac mu pomôžeme tým, že sa nebudeme vyjadrovať konkrétne k tej múdrosti čo napísal­).

Inak test pekný, ale chýbal mi tam i5­-3570k, s ktorým AMD zrovnáva tento procesor a tak isto by to chcelo otestovať programy, na ktoré sa AMD zameriava pri vývoji.
Odpovědět5  1
holcat | 24.10.201210:43
Ano, máte naprostou pravdu tento člověk má velký zdravotní problém, ten se projevil již na stránkách CZC na kterých tato osoba rozpoutávala spam+flajme pomocí své neznalosti+lží a urážek všech co měli jiný názor.
S moji pomocí a ještě několika registrovaných uživatelů jsme dosáhli po několika stížnostech banu pro tuto osobu a zamezili jsme tomu co jeden nejmenovaný redaktor z EHW nazval: šílenství na svobodě.
Ps: jinak srdečně zdravím pane Create ­( pod tímto nickem tato osoba vystupovala na CZC­).
Odpovědět4  2
Veyron (56) | 24.10.201211:01
No ale len tak s úplnej zvedavosti by ma zaujímalo, že čí táto osoba je skutočne presvedčená o tom čo píše alebo je toto jeho hobby resp. písanie blábolov, ktorými sa baví a páči sa mu, že nato ľudia reagujú.

Tak či tak je to smutné...pretože nech je to akokoľvek, v každom prípade ide o nepríjemné problémy so psychikou :­( Ktovie čím si v živote prešiel, že sa dostal do takéhoto stavu.
Odpovědět1  2
Petroman (119) | 24.10.201211:14
Možná, že to ani není jeden člověk. Protože gramatické chyby se mění. Ale snad ani AMD není tak hloupé, že by vypustila do světa něco tak debilního.
Odpovědět1  2
Veyron (56) | 24.10.201211:26
Od reklamy určite nie...a keď tak určite nie od AMD, keďže svojimi príspevkami AMD zosmiešňuje...
Odpovědět1  2
Helion007 | 24.10.201211:27
Nejvíc mě v tom jeho monologu dostalo slovíčko NAŠÍ v označení firmy AMD, nechce se mi to hledat v kontextu :D Že by zapálený lobbista? :­) Bohužel to co plodí nemá ani hlavu ani patu :)
Odpovědět1  3
holcat | 24.10.201211:24
No, na CZC došly k závěru , že jde o propagaci v té době AMD 8150 a tato osoba dělá defakto reklamu pro AMD.
Já osobně si to nemyslím a to z důvodu, že jsem byl s touto osobou v konfliktu cca od 6 měsíce tohoto roku až do konce prázdnin a podle ohlasů tam spamoval možná 4 měsíce než jsem se do toho zapletl já.
Jinak tato osoba poslala mail na vedení portálu EHW se stížností ohledně testů 8150 a poukazovala na zaujatost a údajnou podplacenost redaktora, který prováděl srovnávací testy Intelu a AMD 8150 a zadala podnět, že konkrétně tento redaktor ­(Mirek Jahoda, ktarý prohlásil, že tato osoba je šílenství na svobodě­) měl velké problémy taky z důvodu , že pan Creat nebo Petr04 založil na facebooku faléšný profil pod jménem tohoto redaktora a kde se tento redaktor veřejně přiznává ,že je placen Intelem, aby poškozoval firmu AMD.
Proto usuzuji, že jde o nemoc , jinak jsem na tohoto člověka narazil na jiných stránkách pod nickem TechnoMan a měl naprosto stejný problém a stejné argumenty a obhajobu dne už Vishera aka Pilledrivera.
Odpovědět1  2
Helion007 | 24.10.201211:29
Koukam, že tohle je horší jak zahořklý soused v důchodu, který roupama neví, jak i ostatním znepříjemnit život, když ten jeho uz nestojí za nic. :­) smutné.
Odpovědět1  2
holcat | 24.10.201211:47
Jinak toto mi opravdu chybělo. kdybych měl za každé obvinění od Creata aka Petra04 atd.. , že mě platí Intel brát korunu tak sů milionár. Jinak si prosím všimněte, že jakýkoli příspěvek od této osoby, bez ohledu na počet slov je vlastné obsahově a znalostně více než prázdný tato osoba némá ani páru o tom co píše.
Jinak výčet pár jeho argumentů proč je AMD nej: procesor má 8 jader ­( že je to modulární a jsou spojeny ve 4 dvojicích a jde původně o procesor do servrů pochopitelně nic neví­), ECC RAm stabilita systému ­( komu padá počítač z důvodu chyb v ramkách ať se pŕihlásí­), velká paměť cache ­( jo je velká ale děli se mezi 4 dvojice jader a je pomalá což vede ke snížení efektivity a následuje zjištění, že menší cache ale rychlejší od Intelu vám umožní vyšší výkon opět o tom nic neví­) , a poslední velmi oblíbený argument: Všichni co mají jiný názor než on jsou podplacení Intelem.
Jinak se omlouvám, že jsem zde vyvolal malý flame a z tohoto důvodu se odmlčím a nebudu na tuto osobu reagovat, protože: DO NOT FEED THE TROLL.
Odpovědět0  1
Veyron (56) | 24.10.201212:48
Nerozumiem načo byť s týmto človekom v konflikte, keďže sa vyjadruje ako nesvojprávny, takže jeho názory nemôžu nikoho uraziť. Skôr mi to príde ako divný druh humoru alebo spam­/flame.

Čo sa týka pána Jahody, tak toho by som neospravedlňoval, pretože síce správanie tohto ­"Petr04­" je choré, no v testoch pána Jahodu boli vždy výrazne znevýhodňované AMD, či už to bolo úmyselne alebo nie, netuším, ale i jeho kritika v texte bola na AMD neobjektívne výrazná. Do dnes si pamätám ako testovali high­-end duálne grafiky na low­-end rozlíšeniach a dual­-core procesore, čo boli nereálne podmienky akoby vytvorené pre vyzdvihnutie konkurencie. Preto tento i jemu jeden podobný magazín už dávno nesledujem.
Odpovědět2  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.